Denik
6. den
Čtvrtek 20. července

Ujetá vzdálenost:48,5 km
Čas:3:38 h
Průměrná rychlost:13,32 km/h
Trasa
Žichovice - Rabí - Javorník - Vimperk

Pohled z hradu Rabí

Vstáváme poměrně brzy ráno. V 8.00 h snídáme, platíme kemp (lidových 160,- Kč za všechny). A jedeme zhlédnout hrad Rabí. Kupujeme lístky za 20 Kč a jdeme se kochat krásou hradu. Děláme pár foteček. Na náměstíčku v Rabí dáváme posilňující čokoládu Milenu.

Pokračujeme zpátky přes Žichovice směr Strašín a před ním odbočujeme do Laznů. Zastavujeme se v místním Lesním hotelu, kde dáváme 6 smažáků. Zajímavostí je dvojí jídelníček. Venku mají jiné ceny než uvnitř (smažák za bratru 90 Kč). Navíc je tu nepříjemná a pomalá obsluha. Stará šeredná pokladnice byla asi pěkně naštvaná, neb nedostala žádný bakšiš. Znechuceně tedy vyrážíme na další cestu.

Vyjíždíme naprosto nechutný kopec. Stále vyjíždíme nechutný kopec. Konec stále nikde. Prý kdo bude první nahoře, platí becher - blbost (dodává Zajíc).
Stále v kopci.

Z Javorníku je nádherný výhled do krajiny

Konečně Javorník. Obhlížíme hospody (Peťa touží po palačince), ale říkáme si, že to roztočíme až ve Vimperku. Z Javorníku je nádherný výhled, a tak děláme něco málo fotek. Sjíždíme nádherné kopce a vychutnáváme krásy přírody. Projíždíme Stachy, dále Zdíkov, odkud nás zase čeká nechutný stoupák. Konečně vrchol (vyvrcholení).

Nyní už jen sjíždíme kopec ke kempu Vodník (kolem kasáren). Zjišťujeme cenu 50 Kč člověk a 30 Kč stan. Prý je to jeden z nejlevnějších kempů v okolí. Peťa se jen smála a v tu chvíli se strhla drsná tykačka na Peťu od ženy za pultem: „Ty asi nevíš, kolik stojí teplá voda, ty asi nevíš kolik stojí elektřina, ty asi nevíš.....bla, bla." Čekáme na šéfa (snad se nám podaří ukecat nějakou slevu).

Chlapi jedou zatím nakoupit zásoby na poslední stan párty do Vimperku. Zajíc po celou trasu slibuje otevřenou Billu. Smůla. Billa nikde. Prý tu kdysi byla Billa, tvrdí Zajíc. No comment. Zjišťujeme, že poslední, co je otevřené (18.45 h), je malinký obchůdek, kde naštěstí mají úplně všechno, co potřebujeme (až na Lipa a kartáček na zuby). Holt Vimperk, dodává Zajíc, který má na Vimperk prazážitky. Obdivujeme krásy Vimperku a hledáme hospůdku. Jedeme přes náměstí (všechno v šílených kopcích), dál kolem zámku a hospoda stále nikde. Rezignujeme a šílenýma kopcema se vracíme zpátky kempu (když jsme vyjížděli hnusný kopec, tak Roman z posledních sil zahlásil: „Slezte už sakra někdo" a všichni jsme s radostí slezli a šli dál pěšky). Dozvěděli jsme se, že holky mrkly na vedoucího kempu (bez Peti, jinak by to bylo dražší) a vyjednaly slevu. A tak jsme ubytovaní za bratru 50 Kč. Za trest jim vyplýtváme co nejvíc teplé vody.

Večer to roztáčíme v párty-ovém stanu

Zjišťujeme, že hned pod kempem je výborná hospůdka za lidové ceny. Rozhodli jsme se, že uspořádáme hody. Příjemná obsluha nás vroucně uvítala. Objednáváme každý kuřecí pochoutky, pak ještě poháry a Helča vafle. Moc číšníkovi děkujeme a on: „Neděkujte, stejně si to zaplatíte!" Dorážíme se vídeňskou kávou a pomalu se přesouváme na Be-tón párty. Před tím se ještě jdeme sprchovat (za 50Kč prostě musíme) a pak to roztáčíme v párty-ovém stanu. Zpíváme pohádkové a jiné písně. Chudáci sousední stany, jsme zvědaví na jejich pohledy ráno. Hodinu po půlnoci vyrážíme s chlapama na vlastní párty - dožahnout půllitr bechera. Kecáme asi do třech hodin a pak už taky rezignujeme a jdeme spát. Zajíc ještě hledá balón na noční fotbálek, ale marně.