Denik
7. den
Pátek 21. července

Ujetá vzdálenost:50 km
Čas:3:20 h
Průměrná rychlost:15 km/h
Trasa
Vimperk - Prachatice - Lhenice - Chvalovice

Ráno po Beton-párty - kemp ve Vimperku

Vstáváme asi v 9.00 h. Jdeme se umýt. Procházíme kolem stanů (zůstaly tu poslední dva stany) našich sousedů, kteří se na nás dívají, jak na vrahy a rychle balí a ujíždějí pryč. Snad v obavě, že bychom chtěli opakovat náš noční koncert. Dojídáme poslední zásoby a jedeme do Vimperku. Fotíme zámek, koukáme na přísahu, děláme velké nákupy v místním nákupním středisku. Zajíc se ještě fotí u domečku, kde jako malý chlapec již kdysi bydlel. Vimperk všechny, hlavně Zajíce, uchvátil (lépe řečeno schvátil).

Vyrážíme dál směr Prachatice. Zase samé kopce. Vyjeli jsme kopec. Sjíždíme ho a Honzovi se dostala pod tričko vosa (v rychlosti kolem 50 km/h) a prý ho snad i jednou píchla. (ne snad ale určitě). Zajíc jedoucí v závěsu za ním mu okamžitě poskytuje první pomoc, zneškodňuje vosu a hned vyrážíme dál. Zastavujeme na chvíli u ohrady s koněm, který málem Helče ukousl ruku. Honza mezitím odjíždí telefonovat s 1 jednotkou Martinovi do Šumavských Hoštic. Vrací se zpocený, udýchaný a potrhaný - přepadli ho místní psi. Rychle se té vesnici vyhýbáme a valíme do dalších kopců.

Vimperský zámek

Ještě jich několik zdoláme a už se před námi objevuje údolí s moc pěkným městem - Prachatice. Sjíždíme do centra, které je v současné době celé rozkopané, ale i přesto si dáváme na náměstí v zahrádce patřící hotelu Stráž oběd - 5 smažáků a 1 hermelín. Jsou 3 hodiny odpoledne a několika z nás právě symbolicky místní hodiny na kostele odbíjejí konec dovolené. Po jídle se nikomu už nechce na sedačku na kole ani podívat, natož sednout, ale co naplat, máme před sebou asi 25 km. S vypětím všech sil vyjíždíme z Prachatic (smrtelný stoupák). Po vydatném obědě je to doslova třešinka na dortu. Ještě vyjíždíme a sjíždíme bezpočet zkopců a dokopců a už nás vítá zahrada jižních Čech - Lhenice. Zde dáváme v místní hospodě pivo (Starobrno 11%), limo a česnekové brambůrky. Je asi 18.30h a čeká nás už jen kousek na Honzovu chalupu ve Chvalovicích. Cestou se k nám v Dolních Chrášťanech připojuje třetí Honza (Helčin přítel) a v 19.00 h vjíždíme do Chvalovic. Na chalupě nás už čeká Martin, který se bohužel nemohl letošní expedice zúčastnit, a grilovaná kuřátka na ohni. Tak jsme unavení, ale spokojení a plni krásných zážitků zakončili Cykloexpedici Šumava 2000.