Denik
4. den
Úterý 24. července

Ujetá vzdálenost:61 km
Čas:3:34 h
Průměrná rychlost:17,12 km/h
Trasa
Františkovy lázně - SOOS - Aš - Františkovy Lázně

Vstáváme dnes až v 9:00 a vůbec nikdo mě nebudil - to se to spalo. Po náročné hygieně - při které hledáme fungující fotobuňky, vyrážíme na snídani. Objednáváme párky a míchaná vajca a čaje, které všem (až na víjimku) celkem chutnají. Honza si dává včerejší kafe, ale dostal malou lžičku. Marťa nám uhádala sqjelou slevu 6 Kč.

Františkovi lázně
Martina se Zajícem dovádí na balíku slámy - těmto hrátkám předcházela sázka, že ten balík uzvednou :-))

Vzrážíme do Frantových lázní hledat "pissingfrenka". Nalézáme akorát malého Františka s růží. Zdeňce se moc líbí, prý "ho" má hezky naleštěného. Z Frantových lázní sme velice nadšeni. Přijíždíme do vesničky Kateřina, kde navštěvujeme přírodní rezervaci SOOS. Nalézáme zde naše oblíbené dřevěné chodníčky. Vodou zde probublává síra, ale většina míst je již vyschlích. Potkáváme dva turisty, kteří nezaplatili vstupné a jdou v protisměru. Honza se fotí s Pterodaktilem. Marťa blbne na úzkorozchodném vozíčku typ Indiana Jones a nutí ostatní ať si taky nasednou. Hledáme nějakou vhodnou hospůdku na oběd, ale všude tu mají kvalitní německé ceny (guláš bratru za 99,- Kč). Zdeňka s Frantem se vrací zpět do kempu, berou auto a valí do Aše. Přijíždíme do Skalné a cestou a Marťou děláme cirkusové čísla na balíku slámy (viz foto). Nalézáme hrad (Hrádek) s hospodou, ve které mají zaječí stehna za bratru 185,- Kč. Hledáme stále nějakou hospůdku na oběd, ale skrz kvalitní zahraniční ceny dáváme oběd v konzumu. Zajíc si zde koupil rohlíky v sáčku, který chtěl použít na své použité ponožky avšak vlivem větru se mu tento důležitý sáček vznesl do vzduchu a následovalo šou pro místní domorodce i pro nás. Zajíc i přes svou výšku nemohl doskočit na vznášející se sáček, nakonec jej však zachytil.

Rezervace SOOS

Jedeme dál a ve Starém Rybníku nás opět SHOkarťácká mapa trochu zdržela (respektive její kvalitně značené hlavní silnice). Ve Vojtanově projíždíme vietnamskou čtvrtí, která zde vyrostla díky ubohému vkusu ubohých němců. Z Hazlova pokračujeme do Aše po hlavní hnusné silnici - většinou do kopce. Mají tu zvláštní zvyk kropit lesní silnice vodou. Cestou ještě míjíme Gétův šutr.

Konečně AŠ. U penysu potkáváme Švanďáky a hážeme broskev. Marťa pořád otravuje s párkama, ale nesetkává se u většiny expeditorů s nadšením. Od této chvíle se Marťa začíná trošku stranit. Hážeme pár piv v hospůdce, dále bramboráčky, šopáky… U Aše je Mikulov a ten nesmíme vynechat. Tak ho obdivujem, ale vůbec nic tu není. Hlasujeme, kdo chce vidět rozhlednu Háje, ale byl sem totálně přehlasován a už ani Marťa se mě nezastala. Vracíme se zpět k penysu, Peťu měníme za Frantu a poveze se se Zdenkou v autě. Děláme ještě jednu ašáckou fotku a pak už vyrážíme dál směr Ostroh.

Marťa začíná zaostávat a její nálada je na bodu mrazu. S Honzou na ni čekáme, děláme ještě krajinkovou fotečku a doháníme Frantu a Romana. Marťa ale frčí dál?!?? Valíme tedy dál bez Marti. Dojíždíme do Ostrohu a obdivujeme zavřený hrad. A pomalu vyrážíme dál. S naší chlapskou čtyřkou se valí fantasticky. Cestou tvoříme různé formace a za chvíli jsme v kempu.

Po příjezdu se jdou baby koupat a chlapi hážou diskovanou. Přijela konečně i Marťa (tvrdí že voda v bazénku má 27°C). Sprchujem se rychle i my a valíme na večeři. ŠOK Je zhruba 9 hodin a už nevaří. Objednáváme 2 světlé, 2 řezané, 2 vídně - dostáváme 1 světlé, 2 instantní kávy s 1 poslintanou lžičkou a číšník to napravuje tím, že jim stříkl trochu šlehačky. Zdenku přepadla ranní nevolnost a odchází s malým do stanu přemýšlet. Postupně prosíme o další piva a dostáváme skoro všici - kromě mně. Vzdávám to, naštěstí mě v tom Honza nenechává a jedno mi ještě objednává. Kde je Marťa to nikdo neví. Vracíme se ke stanu - jíme sendvičový syrový nářez, paštiky, hnusné okurky jejichž chuť sme se snažili přebít solí. Pořádáme BeTon párty. Naším hlukem a brambůrkama budíme Martinu, která však za chvíli ujíždí fotit noční Fr. Lázně. Becher pomalu dochází, razíme čistit zuby a pak manipuluju Honzu a Romana a kupujeme ještě Krušovice a paříme dál. Přepadá nás však Marťa a tak jdeme znovu čistit zub a spát.