Denik
6. den
Čtvrtek 26. července

Ujetá vzdálenost:56 km
Čas:3:22 h
Průměrná rychlost:16,60 km/h
Trasa
Mariánské Lázně - Bečov nad Teplou - Karlovy Vary

V noci jsem spal se Švanďákama ve stanu, ale asi jsem moc zavazel a tak první utekla Zdeňka a v zápětí i Franta. Aspoň jsem se mohl pořádně natáhnout. Poprvé jsem PÍCHL. Lepíme tedy mašinu a rozhodli jsme se, že se nasnídáme až ve městě. Prohlížíme Marjánky a jsme nadšeni - obzvláště obdivujeme fontánku. Fotíme se u sedícího Goetha a poté vyrážíme na Miniaturpark. Jedeme podél lanovky do slušivě prudkého kopce. Cestou se dělíme na 2 skupinky. V Miniaturparku naše slabší polovičky vyjednávají rodinné vstupné (pro 6 dospělých za 100 Kč). Prohlížíme si pár - zato však dost namakaných - miniatur (Č.B., Č. Krumlov, Červenou Lhotu, pár letadel, lednický minaret, horu Říp a další ;-)

V Mariánských lázních u sedícího Goetha

Tady se opět dělíme - Švanďáci pro auto a my směr Bečov. Hledáme vhodnou hospůdku na oběd (typická, česká, venkovská …), ale nacházíme ji až v Mnichově. Jsme mile překvapeni - zřejmě nejlevnější hospoda na naší trati - šopský salát za 16 Kč …). Tady mě čekal další z defektů - zcela vyjímečně jsem opět píchl přední kolo. Měníme duši za novou a taky Frantu za Peťu.

Zámek s hradem Bečov nad Teplou

Čeká nás krásný sjezd až k hradu a zámku Bečov. Stíháme tak tak poslední přednášku - zase díki ISICu jsme všichni studenti - a moc se těšíme dovnitř. Milá průvodkyně nás přivítala a pak na nás spustila takový chrchel slov, že jsme mysleli, že nás klepne. Během 5ti minut odříkala tolik vět, které já bych stihl odříkat tak za hodinu. Obcházíme přízemí zámku a jediné, co si pamatuju bylo: " … nyní máte možnost si salónek prohlednout." V zámku bylo pár obrazů, nějakej ten koberec a tím to padlo. Postupujeme do dalšího patra a za námi hned chodí frajer s vysavačem a spestřuje tak jinak nudnou prohlídku. Už se těším, až bude konec. Ještě nám v dalším patře ukazují kapli a pak už nás konečně propouští a těší se na další shledanou (to vižejo!). Nejlíp udělal asi Roman, který zůstal venku, kde hlídá kola a dělá pár foteček.

Ženský uhanějí ke Karlovým Varům a chlapi funí k vyhlídce. Funí je myšleno zcela upřímě, neb nás čekal úctyhodný 6ti kilometrový kopec. Ten mě pěkně naštval a tak jsem zařadil rychlost 16 km/h a už jsem uháněl. Chvíli jsem se předháněl s traktorem, ale pak jsem ho raději nechal daleko před sebou. Konečně vrchol, kde mě hned čekal další defekt - opět píchlé přední kolo. Š.I.T. Pokouším se ho slepit a chlapi zatím jedou k vyhlídce KRÁSNO. Po určitých problémech se kolo slepilo a dokonce i já jsem si zajel na vyhlídku - né na zkurvené mašině, ale na výborném Fortovi.

Na rozhledně Krásno - Roman, Franta, Honza

Se slepenou mašinou tedy konečně sjíždíme k Varlatům do kempu, kde už nás čekají baby s postavenýma stanama. Cestou z kopců se už nic zvláštního nestalo, krom toho, že se Honzovi utrhla špica a kolo začalo kulhat na jednu stranu. Nic se neděje - povolujeme brzdy a uháníme o 106 dál. Je to asi nejlepší kemp - osoba, auto i stan jednotně po 20 Kč - prostě pohodička. Hážeme jednu kvalitní a rychlou sprchu a pokračujeme směr v.e.č.e.ř.e. Dávám si výborný šopský salátek (i s mouchou, kterou mi Franta vzápětí bere).

Moc se těšíme na zítřejší rozlučkovou becherovou party, kterou se chystáme podniknout na baru našeho začínajícího kempu. Kují se i pikle, že by se udělaly špekáčky na ohni (s křenem), ale na konec se od toho ustupuje.