Úvod • Deník • ÚčastníciFotkyO Bulharsku
Varna a okolí
Trasa
Varna - Družba - Balčik - Albena - Varna

11. den - 21.8. úterý

- PŘÍJEZD DO VARNY
- PRVNÍ KOUPÁNÍ V MOŘI
Svítání - DRUŽBA
- UBYTOVÁNÍ
- PROHLÍDKA MĚSTA
- BÍRA FEST

V 6 hod ráno konečně přijíždíme do Varny. Koukáme, kterým vlakem má dneska dojet asi Lubo s Janitů. Máme hoďku čas a tak se dem podívat na moře - akorát jsme stihli sqelý východ slunce. V 7 hod přepadáme Luba a Ianitu přímo na nádraží - jsou totálně překvapeni. Slíbili, že se nám pokusí najít levné ubytování. Do 10 hod trávíme volno u moře a regenerujeme po horách.

Po desáté vyrážíme s Ianitou, Lubem a Christiánem na prohlídku Varny a na pláž Družba nedaleko Varny. Je tam daleko čistější pláž i voda a vůbec je to tam lepší než na naší pláži ve Varně (holky bez vrchních dílů ... :) Dokonce i pivo za babku - 40 Kč to jistilo. Ve 14 hod se setkáváme na nádraží s našema hostitelema a valíme převzít byt (105 škodovkou). Parádička - sprcha, záchod, 3 postýlky, kuchyňka, lednička, televize ;)

Po sprše a mírném odpočinku vyrážíme (už zase jen my 3) na prohlídku Varny. Je už navečer a všude ve městě je spousta lidí a pořád přibývají. Koukáme na divadlo, poštu, kostel, obchody, hospůdky (berou moji kartu Cirus/Maestro) - nalézáme konečně bulharskou jídelnu s bulharskými jídly (BMS). Mňam.

Sáťa i Zdeněk ztrácejí orientaci a tak je k mořskému parku musím dovést já ;-) Parádička - pivní slavnost je v plném proudu. Zkoušíme různé značky piv a posloucháme sqelou rockovou kapelu - bulharská. Obhlížíme různé atrakce. Nadrzo se dostáváme do hospůdky, kde hrají BONEY-M, ale nutí nás si obědnat a tak jdeme zase dál. Neskutečné množství lidí, mezi kterými náhodou potkáváme i Ianitu s Lubem. Jsou tu různé houpačky, kolotoče, karneval, diskotéky, box (v ringu za 5 leva) a spousta jiného.

Nálada mezi námi a Sáťou houstne, páč je po půlnoci a on je už unavený a chce jít spát. Posedáváme tedy ještě chvíli na pláži (vyrušujeme souložící dvojici - trvalo jim to sotva 2 minuty ;-) a pomalu to tedy obracíme a míříme k nám domů. U nádraží dáváme sladké dobrůtky, které nigde nesmějí chybět.

12. den - 22.8. středa

- VÝLET DO BALČIKU A PÁTRANÍ PO MEŠITO - KOSTELU
- ALBENA
- BÍRA FEST (druhé kolo)

Budík nás svou nepříjemnou budivou intenzitou nutí ke snídani. Moc se těšíme, páč si vyrábíme vlastní šopáček. Mňam. Dneska vyrážíme na malý výlet do okolí. Cíl je najít mešito - kostel v Balčiku, ve kterém se tajně scházela rumunská princezna a turecký sultán.

Nejdříve však vychutnáváme kouzlo varenské katedrály: dojmy - spousta turistů, minimum věřících, věřící zapalují svíčky, poklání se svatým obrázkům a líbají je. Knězi zpívají překrásné chrámové písně (Bočely hadra). Oproti Ukrajině míň ikon (míň kýčovité)

Bálčik - mešito kostel

Hledáme bus, který by nás dopravil do Balčiku. Po trochu zmateném hledání vyrážíme tedy nakonec na autobusové nádraží, odkud jedeme tranzitem za 2,5 leva (na nádraží dáváme pivečko za 0,5 leva) a až do Balčiku jsem v podstatě spal. BALČIK.

První dojem - totální vesnice bez lidí. Hned od nádraží vidíme inkriminovaný mešito-kostel. Prohlížíme ho a fotíme. Pokračujeme v prohlídce vesničky a míříme k pláži, ale nepochopitelně se vracíme zpět ke kostelu. Nabíráme tedy další směr k pláži a co to? Minaret. Že by tedy mešito-kostel bylo toto? Prohlížíme tedy vnitřek a parádička - koberce, obrázky Mekky, kalendář, korán, balkónek pro ženy (můži jsou dole) a zmatený průvodce (mluvil snad napůl persky a very litl anglicky a bulharsky). Pro jistotu se ho ptáme, zda - li je to onen mešito-kostel, ale on o tom prý nigdy neslyšel.

Jsme teda z Balčiku sklamáni, ale jdeme se projít ještě k přístavu a už se chystáme odjet zpět do Varny, když v tom vidíme v dáli další inkriminovaný objekt. Rozhodnuto - ještě to prozkoumáme. To je to správné místo - hotýlky s bazénama pro Němce, samí zahraniční turisti a malá plážička, blízko které nechybí konečně ani námi hledaný objekt MEŠITO - KOSTEL.

H u r r á á á. Vstupné je 4 leva (prohlídka objektu a celé zahrady), ale podařilo se nám to ukecat na 1 leva dohromady a jdeme prohlédnout jen M-K. Vevnitř jsou různé obrázky a nábytek zachycující dobu na začátku minulého století (památka je postaveno v roce 1910). Nechybí tu ani sqelá koupelna s přepychovou vanou. Štastni z najitého M-K vyrážíme konečně zpět k Varně.

Stopujeme bus, který nás za 0,6 leva háže do Albeny, kde testujeme jedny z nejkvalitnějších pláží v Bulharsku - vyloženě centrum pro Němce - samé německé nápisy, německá jídla a mluví na nás německy a lákaj nás do hospody (odmítáme - drahé jak sviňa). Pláž je opravdu sqelá, i vlny jsou tady větší. Mikrobusem se dostáváme za 2,5 leva zpět do Varny.

Vyrážíme hned do naší oblíbené jídelny BMS na další specialitku (já mám tentokráte fazolky - oproti včerejším papričkám nic moc). Jdeme si odpočinout na náš "hotel" a navečer (po fotbale) vyrážíme (už bez Sátě, který je opět unaven a ještě se léčí po horách) na pivní festival.

Hraje další sqelá bulharská rocková kapela a nechybí ani písničky od Metaliky, Nirvany či třeba OffSpringu. Ochutnáváme různé značky piv - Kamenitza, Varna, MM, Zagorka, Ledenika a to je snad vše. Kolem druhé hodiny (mírně napití) dostáváme nápad se okoupat v moři a tak bez zábran shazujeme slipáky a koupeme se v parádně teploučkém moři. Vracíme se zpět - opět kolem nádraží, kde nás čekala řada dalších dobrůtek. Prodavač měl nesmírnou radost, že nás tu zase spatřuje.

13. den - 23.8. čtvrtek

- POSLEDNÍ DEN VE VARNĚ
- NÁVŠTĚVA NÁMOŘNICKÉHO MUZEA
- KOUPÁNÍ DO ÚPLNÉHO KONCE
- BÍRA FEST (třetí kolo)
- ZPĚT DO SOFIE

Na snídani dnes dáváme výborný melounek. Každej máme čtvrtku, ale tu poslední už nigdo nemůže ani vidět. Vyrážíme ještě naposledy na naši oblíbenou tržnici a nakupujeme šopáček na závěrečný oběd ve Varně.

Mořské pobřeží ve Varně

V 13:00 předáváme našim hostitelům (Deboře) byt, baťohy hážem do úschovny na nádru a razíme do mořského parku na prohlídku námořnického muzea. Za vstupné 1 leva jsme si to vyloženě vychutnali. Něco málo bulharské námořní historie, makety modelů a pak už pravé stroje - různé děla, torpédomety, podmořské miny, letadlo, vrtulník a spousta jiného. Uplně perfektní byly makety různýh bulharských křižníků ...

Vyrážíme na zbytek dne k moři, kde se aspoň 3 hodiny čvácháme a pozorujeme místní pěkné holky ležící všude kolem nás ;) Na večeři se zastavujeme v hospůdce nedaleko pláže a dáváme "CACY" (malinké rybičky osmahlé v oleji) s hranolkama a pivkem Kamenitza. Sáťa akorát slaví své čtvrt-století a tak nás zve.

Po večeři míří naše kroky mořským parkem, na závěr dne ve Varně, opět na pivní festival. Sedíme, posloucháme hudbu a vychutnáváme pivka, které místní výčepní vůbec neumějí natočit ;) a pak už se pomalu s Varnou loučíme, jdeme ještě naposledy okouknout moře a hupky šupky na nádraží a vlakem do Sofie.