Úvod • Deník • ÚčastníciFotkyO Gruzii
Opět v Turecku - Chattušaš

Trasa
Sarp - Černomořské pobřeží - Chattušaš

24.den - 3.8. neděle

PŘEJEZD ČERNOMOŘSKÉHO POBŘEŽÍ CO NEJBLÍŽ K CHATTUŠÁŠI
PŘESPÁNÍ POBLÍŽ SAMSUNU (NÁVŠTEVY POLICEJNÍCH A VOJENSKÝCH HLÍDEK)

Po ranní poradě jedem autem podél moře směr Samsun (600 km). Dost únavný, zadky otlačený, nohy dokroucený. Jediným zpestřením byla koupel v moři a krátká nákupní zastávka v Samsunu. Na mě asi leze nějaká viróza, tak je mi blbě. Dnešní pouť končíme až se setměním. Padám za vlast, je mi mizerně. Dostávám driák - citrogrep, dopuju se Ibalginem a Céčkem. Spááát!!!

25.den - 4.8. pondělí

BOGAZKALE - NÁKUP ZELENINY
NÁVŠTĚVA STARÉHO MĚSTA V CHATTUŠÁŠI.
PŘESPÁNÍ POBLÍŽ KAPADOKIE - VÍTEČNÁ ŠOPÁKOVSKÁ VEČEŘE.

Během noci jsme měli dvě vojenské kontroly. Postavili jsme totiž stany na mýtince hned u hlavního silničního tahu. Nechápali jsme, co chtějí. No spíše jsme dělali, že nechápeme. Posílali nás, ať se jdeme ubytovat do kempu. Když viděli, že si to nenecháme vysvětlit, dali pokoj a odjeli.

Ráno přijela policie. Okukovali nás a zjišťovali, co tam jakože pohledáváme. Prý jestli děláme piknik - zrovna jsme snídali. Tak jsme je pozvali na meloun. Nechtěli a radši odjeli.

Před devátou vyrážíme do oblasti známé chetickými vykopávkami.

Krátce po poledni přijíždíme do Bogazkale. Je čas oběda. Sedáme v prázdném bufíku. Jídlo nic moc - na výběr pouze sýrový sendvič nebo masové placky ve vece.

Na místním trhu nakupujeme zeleninu a stáváme se středem pozornosti. Docela se to vyplatilo, jsme obdarováni rajčaty, okurkami... Můžem si říct: "A máme to zadarmo." To jsou prostě Turci. Večer bude skvělý šopák, ještě koupit sýr a chleba.

Pokračujeme k vykopávkám do Chatušaše. Vstup máme zdarma díky Sáťově ISIC kartě. Fantastické, až na to horko. Aspoň že pofukuje.

Večer děláme šopák a kluci nad mapou plánují zítřejší Kapadokii.