DENÍK

|  Freiburg  |  Belfort, Besancon  |  Doubs a Jura I.  |  Doubs a Jura II.  |  Park Des Oiseaux, Vienne  |
  |  Palais Ideal, Vercors I, Valence  |  Kaňon Ardéche  |  Avignon, Pont-Du-Gard, Arles  |  Park Camargue  |
  |  Marseille, Calanques  |  Kaňon Verdon  |  Park Mercantour  |  Vercors II  |  Freiburg, muzeum v Sinsheimu  |

1. den  23.7. sobota

Nakládání auta, přejezd Německa, Fraiburg

Tradiční kupování zásob jako vždy na poslední chvíli, kolem deváté doráží Roman s již plným autem, škoda, že do něj musíme nabalit ještě mé a Frantové zásoby a hlavně 3 plata piv - Zubra, Kozla a Braníka. Po usilovném hledání volného místa jsme museli nechat jedno plato piv doma (v kufru totiž zavazely Sátilíkovy věci, které po Romanovi poslali do Německa Sátilíkovi rodiče).

Kolem 10h konečně vyrážíme směr Praha - Plzeň - Rozvadov. Pamatujeme, že v Rozvadově musíme nabrat ještě za levno benzín - škoda, že jsme poslední českou benzínku přejeli a museli nabrat až v Německu. Byl to trochu problém, protože první benzínka byla až po 100 km a už jsme mysleli že ani nedojedeme ... Cestou potkáváme řadu francouzských motivů - jako nejvýznamnější asi malou Ajfelovku na střeše benzínky, takže tím byl náš cíl cesty myslím potvrzen :-) Dále nás nadchlo, když jsme cestou u městečka Sinsheim uviděli stát na střeše jakýchsi hangárů Concord a Tučko. Od Sáti jsme se pak dozvěděli, že se jedná o zajímavé muzeum a už teď víme, že jak se budeme vracet se tam rozhodně zastavíme ...

V podvečer přijíždíme do Fraiburgu a celkem profesionálně areál Sátilíkových kolejí nalézáme. Od Sáti se dovídáme, že je Fraiburg vyhlášený krádeží kol, takže je ze střechy našeho Saxa sundáváme a schováváme do Bungalovu pod schody a pevně zamykáme. Vyrážíme na krátkou vycházku do okolí kolejí, na rozhlednu, zajímavý most přes rybník postavený na příšerných modrých koulích ...

V Bungalovu se seznamujeme s osádkou patra, kde Sáťa bydlí, posezení na balkóně, ochutnávka německých piv, naše víno, po přehrátí kazety Divokých Billů odcházejí dojčáci spát :o) my vysedáváme a kecáme až do 5hod ranní ...

2. den  24.7. neděle

Prohlídka Fraiburgu, Minster, rozhledna Schloss-bearg, grilování

V poledne jsme prima posnídali (výtečné Sátilíkové vejce) a vyrážíme na prohlídku Fraiburgu. Kupujeme si tiket na Metro (mají zajímavý množstevní systém slev - myslím, že se nechali inspirovat od Českých Drah - který jsme nepochopili, takže první tři jízdy jedeme na černo a až úplně poslední projížďku metrem zjišťujeme, že je třeba tiket označit :o) Město je plné kol a kolo vraků - ten má rezavý řetěz, ten nemá řetěz vůbec, tomu chybý zadní kolo, ten má zase jenom rám ... horší jak v Břeclavi ...

Procházíme městem se Sátilíkovým výkladem, Minster (katedrála s věží), Martins toor, Schwaden toor (brány). Hlad nás donutil se navrátit zpět do Bungalovu, na oběd se dávíme českýma klobáskama a pivem. Sátilík překecal své milé spolužačky, které s námi vyrazily na další výlet do okolí (než dorazí čekáme na ně u přeluhovaného čaje ...)

Naše kroky směřují na Schloss-bearg (zámecký kopec) a tam jsme si jen potvrdili, že jsou Dojčáci úchylové přes rozhledny ... na každém druhém kopci nějaká je :-) Rozhledna ale byla super - zajímavě postavená podepřená kmeny stromů, Franta má nepříjemné představy a proto se drží stále zábradlí, když se věž při větru trochu chvěje ... Anna (Švédka) ani Irma (Finka) vrchol rozhledny nedobyly. Celý vejlet trénuje Sáťa své úžasné pérovací bodce (Nordic Walking).

Pomalu se vracíme zpět k Bungalovu, cestou na asfaltce kolem rybníka 'U modrejch koulí' testujeme odpérované hole a Roman je nadšen - rozhodně si je v budoucnu též pořídí a už se těší, jak s nimi bude balit v Anglii pěkné Angličanky :o) Kolem rybníka: spousta cyklistů, joggingářů, japonská zahrádka bez slibovaného vodopádu, krmení kachen, různé národnostní menšiny (včetně černochů a lesbiček).

Na balkóně se Sáťa večer předvádí a ukazuje, jakej je rančer a ugriloval nám výtečné stejky - mňam mňam ;o) které jsme vylepšili Kozlíkem a mikulovským vínem. Celý večer vysedáváme a plánujeme, co ve Francii rozhodně nevynechat ... V podvečer ještě odsmraďujeme příšerný pach v autě, ale zatím ho nemůžeme lokalizovat ... snad v budoucnu ...

Pozn. Zatím pořád akorát žereme :-)